De “post-pandemische” lessen die wij als reizigers kunnen leren van het programma voor herstel van het toerisme

De ‘post-pandemie’ lessen die we als reiziger kunnen lerenTijdens de wereldwijde pandemie zijn de gesprekken in de toeristische sector opnieuw toegespitst op al onze favoriete buzz words: duurzaamheid, verantwoordelijkheid en gemeenschap. Veel van de luidste stemmen in de sector hadden een soort toerismehervorming voor ogen – waarbij lokale bedrijven zouden floreren omdat reizigers, op hun hoede voor de wereld om hen heen als gevolg van de pandemie, zouden kiezen voor onderzoek en zich meer zouden richten op lokale ondernemers.

Maar nu we bijna twee jaar verder zijn en het toerisme wereldwijd langzaam weer op gang komt, is de vraag hoeveel van deze voorspellingen nog waar zijn. Het World Economic Forum heeft onlangs onderzocht hoe snel het toerisme “post-pandemisch” terugkeert, maar alleen in bepaalde regio’s – met het alarmerende feit dat het toerisme in 2021 ongeveer 1 biljoen dollar aan exportinkomsten is misgelopen. Dit roept de vraag op of bedrijven, waarvan velen wanhopig proberen te overleven, echt de middelen over hebben om zich te richten op de meest ethische weg vooruit?

Evenzo, en misschien wel het belangrijkst, stellen reizigers die koortsachtig op zoek zijn naar hun eerste vakantie in twee jaar, de lokale economie daadwerkelijk centraal in hun reisplannen of zijn zij gewoon op zoek naar een gemakkelijke en snelle ontsnapping aan de beperkingen van de lockdowns?

Leave a Reply

Your email address will not be published.

RELATED POST

Portugal Coronavirus reisbeperkingen 2022

Na 318 updates en een heleboel gekke veranderingen onderweg, is deze post nu met pensioen en wordt niet meer bijgewerkt.…

In de voetsporen van de Chinamperos: de authentieke kant van de Xochimilco-kanalen van Mexico-Stad

Als het verkeer ophoudt en we de drukte van het centrum van Mexico-Stad achter ons laten, komen de kleurrijke trajineras…